Presentatie IBOR

Zoals u wellicht heeft meegekregen, in het Integraal Beheer Openbare Ruimte zoals deze voor de komende jaren onlangs is aangenomen door de gemeenteraad van Baarn, staat ook groot onderhoud beschreven aan de wegen in Triple A-Status Lage Vuursche.

De gemeente hecht er waarde aan dat bewoners niet alleen op de hoogte gebracht worden van wat er allemaal bij komt kijken (bijvoorbeeld hoe een en ander qua tijdsplanning in elkaar grijpt: riool en gasleidingen worden bijvoorbeeld ook aangepakt, wanneer kunnen de specialisten die dat werk uitvoeren dat in hun overvolle schema’s inpassen?), maar tevens wil de gemeente graag horen waar er behoeftes liggen.

Het groot onderhoud staat voor het jaar 2023 op de rol. Dat betekent dat de detail invulling van hoe en wat nog niet is uitgevoerd. In grote lijnen kunnen er wel kaders worden geschetst. U kunt hier bijvoorbeeld denken aan welk materiaal gebruikt gaat worden voor de straat bekleding (in principe hanteert Baarn voor 30 km zones daarvoor klinkers).

Eind september wil de CCLV een bijeenkomst organiseren waarbij ook de verantwoordelijke aansturende ambtenaar van gemeente Baarn wordt uitgenodigd om u bij te praten en daarbij ook te gaan doen aan “verwachtingsmanagement”: wat is wel reëel haalbaar en wat niet? Zodra we een definitieve datum hebben, kunt u een flyer in uw brievenbus verwachten waarin deze datum met u wordt gedeeld.

1 reactie

  1. Ik ben wel geen inwoner, maar wekelijks in ons huisje op de Spar te vinden.
    2023 is nog ver weg, en vooral de Dorpsstraat is zo slecht dat je er bijna niet over heen meer kan fietsen ivm de vele scheuren en kuilen in het asfalt, due vind ik echt naar maar je kan daar niet ergens anders fietsen.
    Ook halverwege de Koudelaan is het wegdek erg slecht aan het worden, kan dit wel zolang wachten?

    Ook zou het fijn zijn op wat invalide plekken na en bij de Spar voor de bezoekers dat men niet op de Koudelaan kan parkeren, er lopen zoveel mensen wijd verspreid over de weg, fietsers, auto’s, honden en kleine kinderen dat überhaupt daar met een auto rijden al een hele toer is laat staan al die in en uit parkerende auto’s, heel gevaarlijk. Er zijn genoeg grotere parkeer gelegenheden. Dus wat anders langs de weg? Groen, plantenbakken.?

    Ook de overgang van de Koudelaan naar de fietspaden is een ramp, modder, ongelijke hoogten.
    Als men vanaf de Koudelaan rechtdoor het bos in gaat moeten de wandelaars op t fietspad, omdat het pad ernaast elk jaar kapot gereden word door een trekker, zo te zien, kan er niet langs de bosrand nog een wandelpad gemaakt?

    Met vriendelijke groet Janina Lange

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *